Ateities uostų žaidimo pokyčiai: „igus“ instaliavo apsauginius vikšrus į STS 2000-ąjį kraną
„igus“ padeda modernizuoti uostus visame pasaulyje ir jau 2 000-ajame STS krane įrengė elektronines grandines. (Šaltinis: igus GmbH)
Vis daugiau operatorių, siekdami modernizuoti savo sistemas ir atitikti didėjančius reikalavimus, vietoj „festoon“ naudoja apsauginius vikšrus.
Jūrų uostai visame pasaulyje patiria spaudimą: norėdami išlikti konkurencingi, terminalai turi aptarnauti didesnius laivus per trumpesnį laiką. Todėl vis daugiau operatorių naudoja modernius komponentus, tokius kaip igus tvirtus apsauginius vikšrus, suderinamos su Pramonė 4.0. Judesio plastiku specialistas šiuo metu įrengė 2000-ąjį STS kraną su apsauginius vikšrus ir vis daugiau terminalų pritaiko ateičiai.
Remiantis neseniai paskelbta Jungtinių Tautų prekybos ir plėtros konferencijos (UNCTAD) ataskaita, šiuo metu daugiau kaip 80 proc. tarpvalstybinės prekybos prekėmis gabenama jūra. Tikimasi, kad šis sektorius iki 2029 m. augs vidutiniškai 2,4 % per metus. Dėl šios raidos daugelis uostų patiria spaudimą modernizuoti savo infrastruktūrą ir greitai aptarnauti daugiau ir didesnių laivų. Tačiau yra techninių apribojimų – ne tik dėl didelių elementų, tokių kaip uosto baseinai, bet ir dėl tūkstančių komponentų, kurių dažnai nepastebime: pavyzdžiui, tradiciniai festoonai, t. y. kilpiniai kabeliai, kuriais vežimėliui tiekiama energija ir duomenys. „Norėdami neatsilikti nuo didėjančio greičio ir ilgesnės STS kranų, skirtų vis didesniems laivams, eigos, gamintojai turėtų pradėti naudoti variklius. Tačiau tai sudėtinga ir rizikinga. Nuolat kyla rizika, kad vežimėlis ir festoonai neveiks sinchroniškai, o per didelės tempimo apkrovos gali pažeisti kabelius ir sukelti gedimus, ypač ilgų maršrutų metu“, – sako Jensas Göbelis, igus kranų ir medžiagų tvarkymo pramonės vadovas. „Štai kodėl vis daugiau uostų operatorių pereina nuo festoonų prie energetinių grandinių sistemų.“ Todėl judesio plastmasių specialistas igus dabar įrengė 2000-ąjį STS kraną su apsauginiais vikšrais.
Technologijos tobulėja, sąnaudos mažėja: sistemų keitimas turi daug privalumų
Šis pokytis žymi lemiamą žingsnį modernizuojant viso pasaulio jūrų uostus. Įmonės igus e. grandinės turi daug privalumų, palyginti su tradiciniais festoonais. „igus rol e-chains“ sudarytos iš aukštos kokybės plastiko, atsparaus atmosferos poveikiui ir radiacijai. Jos buvo sukurtos specialiai šiai pramonei ir užtikrina ilgą tarnavimo laiką bei patikimą veikimą bet kokiomis oro sąlygomis. Sistemos gali veikti iki 10 m/s greičiu be sudėtingos motorizacijos. Dėl integruotų ritinėlių ir su jais susijusio mažo trinties koeficiento galima padidinti naudingąją apkrovą ir pagreitį išlaikant tą pačią stūmimo ir traukimo jėgą. Palyginti su slankiojančiomis priemonėmis, pavaros energijos sąnaudos sumažėja maždaug 57 %, o tai yra didelis privalumas kylant energijos kainoms. Be to, energijos grandinės vidinį atskyrimą lengva pakeisti, todėl be didelio vargo galima įterpti naujus kabelius – tai svarbi savybė sparčios technologinės plėtros laikais. Populiarūs modeliai, pavyzdžiui, ritininė energijos grandinė P4HD.56.R sunkiųjų įrenginių versijoje, yra tokie tvirti, kad jų eksploatacinis našumas siekia daugiau kaip 200 000 km, o tai atitinka vidutinį 15 metų tarnavimo laiką. Specialus P4HD.56.R grandinės su kabliuku ir liežuvėliu principas užtikrina maksimalų stabilumą esant didesnėms papildomoms apkrovoms, o iš tribologiškai optimizuoto plastiko pagaminta kaiščio ir kiaurymės jungtis sumažina nusidėvėjimą. Be to, visose ritininėse el. grandinėse galima įrengti i.Sense serijos jutiklius, kurie leidžia stebėti realiuoju laiku ir atlikti prognozuojamąją techninę priežiūrą. Tai sutrumpina techninės priežiūros intervalus, pailgina krano tarnavimo laiką ir padaro eksploataciją ekonomiškesnę. Klientams suteikiama papildoma apsauga – unikali 4 metų garantija.
Dalyvavimas rinkoje ir toliau didėja
„igus“ e. grandinės ypač išpopuliarėjo Azijos uostuose, kur naujos technologijos greitai pritaikomos. Nuo pirmųjų ritininių energetinių grandinių sukūrimo daugiau nei prieš 25 metus ir pirmojo įrengimo „Shenghai Zhenua Industries“ (ZPMC) 2000 m., igus užėmė apie 60 % naujų kranų rinkos. Šiuo pavyzdžiu seka terminalai visame pasaulyje, įskaitant APMT, DP World ir AGL. 2017 m. „igus“ atšventė 1000-osios energetinės grandinės įrengimą automatizuotame uosto įrenginyje APM terminaluose Roterdame. Dabar, įdiegusi 2000-ąjį įrenginį, igus pažymėjo dar vieną svarbų etapą ir įrodė, kokie svarbūs yra novatoriški sprendimai uosto logistikos ateičiai. Dar viena apdovanojimą pelniusi sistema – igus Mobile Shore Power Outlet (iMSPO) – yra mobili kranto elektros energijos tiekimo prijungimo sistema, kurią galima išdėstyti atsižvelgiant į laivų stovėjimo vietą prie krantinės, taip pat ir Hamburgo uoste. Tuo pačiu metu igus sukūrė tepimo ir priežiūros nereikalaujančius didelės apkrovos guolius, kurie tampa vis populiaresni uosto kranuose. Pluoštu sutvirtinti slydimo guoliai sumažina priežiūros išlaidas ir leidžia išvengti netinkamo tepimo rizikos. Jens Göbel: „Esame įsitikinę, kad šie technologiniai patobulinimai leis mums dar glaudžiau bendradarbiauti su STS kranų gamintojais ir terminalų operatoriais projektuojant uostus, skirtus efektyviam ir tvariam ateities jūrų transportui.“